Ce spun părinții despre mediul de școală
La Monterra, organizăm periodic sesiuni de observare la clasă pentru părinți, care devin observatori discreți ai universului din clasa Montessori. Deseori, aceștia se declară fascinați de descoperirea acestei lumi 😊
Alteori, primim mesaje pline de căldură și recunoștință de la părinții absolvenților Monterra, după perioada de acomodare la noua școală, fie în mediul traditional, fie în cel alternativ.
Ne bucurăm să le primim și să le împărtășim cu voi. Vă facem astfel loc în mediul Montessori la Monterra.
”Dar nu mai avem timp! O oră se termină foarte repede!”- am auzit un copil îngrijorat că nu mai avea suficient timp să pregătească o poveste.
Am observat o fetiță care a mers la unul dintre adulți, i-a dat o îmbrățișare și apoi s-a întors la masa la lucru. M-a emoționat foarte tare; mi-aș fi dorit să pot face și eu asta când eram la școală, însă cadrul nu permitea acest lucru în vremea mea.
Ca de fiecare dată, observarea la clasă mă impresionează și mă face să fiu recunoscătoare că am parte de asta, că există Montessori și Monterra!
mama lui Tudor
Pot spune că a fost o experiență minunată și aparte să observ modul firesc și natural în care copiii își desfășoară activitățile de lucru și învățare, în grup sau individual, cu sau fără îndrumarea blândă a adulților de la clasă.
Totul pare pus în mișcare de nevoile lor de a cunoaște lucruri, de curiozitate și de o nevoie firească. Interacționează unii cu alții sau cu lucrurile din jurul lor.
tatăl lui Eric
Copiii lucrează în grupuri de doi-trei sau de patru-cinci. Unii primesc o prezentare, alții pare că lucrează la un proiect: unul e responsabil cu desenul, altul scrie, unul citește celorlalți de pe o foaie. Profesorul ține o prezentare care l-a absorbit pe M., pe A. și pe ceilalți. Se verifică și se confruntă rezultatele. Deși mai vorbesc între ei, copiii sunt concentrați.
Tocmai mi s-a oferit un ceai. E bine să fii musafir într-o clasă Montessori!
Copiii își pun singuri fișele și materialele în raft și își iau alte foi. Totul e la îndemâna lor și totul pare foarte firesc. Deși au libertatea să vorbească și să se miște cum vor, toți copiii sunt concentrați la ceea ce fac, nu alergă și nu țipă în clasă. Viitorul arată bine!
Felicitări echipei de la clasă, faceți o treabă minunată!
mama lui Mert
S-au vărsat niște creioane. Spontan copiii din apropiere au început să le strângă.
Este un zumzet implicat: aud întrebări, se iau decizii, se fac presupuneri. Copiii sunt concentrați pe activități.
Sunt câteva mese unde copiii se organizează singuri și colaborează.
tatăl Emei
E minunată ordinea care apare din haosul aparent. Îmi place că aveți multe plante, că știți să faceți liniște cu răbdare și blândețe, că toți copiii știu mereu ce au de făcut.
Felicitări! E admirabil și minunat ce faceți!
mama Marei
Mi se pare un mediu în care copiii învață să se concentreze în condiții de zumzet și foarte multe motive de a fi distrași. Dacă reușesc să se concentreze în acest mediu, este extraordinar ca exercițiu.
Iar adulții, au sarcina grea de a observa și interveni chiar și atunci când sunt angajați într-o prezentare cu alți copii. O meserie grea!
Felicitări pentru toată munca și dedicarea!
mama lui Aniei
Sunt deja niște ani buni de observare la clasă pentru mine și încă nu încetează să mă uimească atmosfera și modul de lucru al copiilor. Ca niște furnicuțe, în grupuri mai mari sau mai mici, cu activități mai intense sau mai liniștite, fiecare face ceva liber ales, cu mare concentrare.
mama Emei
Copiii comunică foarte mult. Sunt plăcut surprinsă de cât de mult vorbesc și își împărtășesc lucruri.
Sunt copii care gravitează printre mese fără o implicare clară în activități. Profesorul redirecționează copiii care par nehotărâți către o activitate.
mama lui Robin
Există reguli clare pe care le respectă întreaga comunitate. Copiii își asumă anumite responsabilități pe care le duc la capăt. Mediul clasei este armonios și bine organizat.
Pentru câteva clipe am avut sentimentul că suntem într-o lume în miniatură, care seamănă foarte mult cu cea în care lucrez eu de obicei, alături de colegii mei.
Adulții observă și coordonează atât activitățile individuale, cât și pe cele de grup.
mama lui Paul
Copiii lucrează în echipe și învățarea se completează cu prietenie și lucrul plăcut. Copiii pot să experimenteze prin sală și să își aleagă materialele. De asemenea, pot să facă liniște când li se cere acest lucru.
Profesorul încurajează lucrul individual sau în grup, face prezentări.
Copiii fac și ei prezentări colegilor, prilej cu care devin și mai implicați și uneori jucăuși.
mama lui Călin
”Ai terminat paragraful?” – copiii au grijă unii de alții și se susțin unul pe celălalt.
Observ că sunt foarte responsabili în ceea ce privește organizarea materialelor. După ce termină de lucrat, revin cu ele la rafturi; mediul îi ajută să facă acest lucru.
Partea de pregătire în lucrul cu un material este foarte importantă și copiii îi acordă multă atenție. Aduc materialele la masă, lipesc foile, ascut culorile, fiecare pas fiind executat cu răbdare și naturalețe.
mama lui Tudor
Elevii se reorganizează trecând de la o activitate la alta. Ei combină lucrul cu socializarea. Elevii observă ce fac adulții. Când nivelul de zgomot devine deranjant, doi elevi se ridică și fac semnul liniștii. Ceilalți preiau semnul și fac liniște. Concluzie: ”așa-i mai bine!”
mama Aniei
Feedback de la absolvenți, după tranziția la o altă școală
Am observat la S. că are cunoștințe academice de nivel înalt, ceea ce i-a ușurat semnificativ procesul de adaptare la noua școală. Independența în rezolvarea sarcinilor de lucru, lucrul pe proiecte din cadrul Montessori l-a ajutat foarte mult în rezolvarea temelor pentru acasă. Abilitățile de relaționare, abilitățile de poziționare non-violentă față de copiii cu comportament de bullying dobândite la Monterra l-au ajutat să gestioneze relațiile cu ceilalți în noul mediu.
mama lui Ștefan
S. a observat că se descurcă mai bine decât majoritatea colegilor ei la literatură, la gramatică, mai precis la analiza sintactică. A primit complimente pentru folosirea unui limbaj politicos și grija pentru comportamentul între colegi, are o relație prietenoasă cu profesoarele.
S. vrea să adauge că le iubește foarte mult pe fostele ei profesoare, cu care se bucură foarte că se mai poate vedea miercurea, în parcul Ioanid, după ce termină școala.
mama Sofiei
Dezvoltarea socio-emoțională, cultivarea unei modalități sănătoase, asertive de relaționare cu profesorii și colegii, învățarea respectului față de celălalt, insuflarea unui comportament etic și moral, cred că sunt beneficiile Montessori pe care le-am observat la M. Primul lucru menționat a fost că la noua școală i se pare puțin mai monoton și mai ușor. Și asta în condițiile în care este o scoală cu predare în limba germană.
Observ o stare de echilibru și maturitate pe care nu le vad la copiii care nu au absolvit Montessori.
Observ, de asemenea, nivelul extraordinar de bun de limbă engleză cu care a absolvit Școala Primară Monterra. Mulțumirile mele profesoarelor!
Mama Mariei
Cele mai evidente achiziții ale educației Montessori sunt cele emoționale și sociale.
Din punct de vedere academic, atât la matematică, cât și la limba română are un nivel de cunoștințe mai ridicat decât nivelul clasei.
mama Clarei
Astăzi M. are banchet de sfârșit de clasa a IV-a! E prins cu pregătirile, trăiește în prezent. Îmi amintesc mai mereu binecuvântarea și magia vieții: acum 5 ani am găsit Monterra. Pentru mine, pentru noi, pentru M. a fost și este un dar ce continuă, pentru că primele clase ne modelează atât de mult experiențele viitoare.
Vă mulțumim tuturor! Aveți recunoștința noastră!
mama lui Matei