Manifestul despre Fericirea la Școală

Aici cresc Montessori

“Visăm la o lume în care școala și familia lucrează mână în mână pentru a transmite toate aceste valori și îi ajută pe copii să scoată la iveală tot ce au ei mai bun.”

Începutul de an școlar aduce noi oportunități de creștere interioară și exterioară, de armonie, colaborare, provocări, descoperiri și uimiri!

În prima săptămână ne-am stabilit intențiile pentru acest nou an școlar, pentru că fiecare zi aduce șansa de a crea orice ne propunem. Un moment potrivit să răsfoim Manifestul despre Fericirea la Școală (www.lemanifestheureuxalecole.fr) – manifest ce precizează elementele care stau la baza unei școli ideale.

Cum ți se pare mesajul de final al acestui manifest?
“Visăm la o lume în care școala și familia lucrează mână în mână pentru a transmite toate aceste valori și îi ajută pe copii să scoată la iveală tot ce au ei mai bun.”

Misiunea noastră, la Monterra, este aceea de a construi un mediu fertil de creștere și împlinire pentru fiecare Copil în parte. Monterra a pornit de la creșă și grădiniță, a continuat cu școala primară, iar în acest septembrie inaugurăm un nou nivel de învățământ: Școala Gimnazială Monterra.

La Monterra, de 14 ani creăm împreună cu întreaga comunitate de părinți, o școală …
…care îi permite fiecărui copil să se dezvolte, care îl recunoaște pe fiecare ca pe o ființă unică, înzestrată cu un potențial imens,
…în care plictiseala este înlocuită de creatitivitate și de muncă în echipă, iar copiii trăiesc bucuria de a învăța,
…care face legătura între teorie și practică, o școală în care există educație cu sens,
…în care copiii învață să se cunoască, își descoperă și își exprimă punctele de vedere, abilitățile și talentele fără teama de a fi judecați sau criticați,
…în care copiii învață încrederea în sine,
…care îi învață pe elevi comunicarea asertivă ESPERE, managementul conflictulului, respectul în viața de zi cu zi, ascultarea autentică,
…care îi învață pe elevi să-și cunoască emoțiile, o școală care dezvoltă coeficientul emoțional, ca și pe cel intelectual,
…care încurajează autonomia și responsabilitatea prin proiecte și angajamente concrete, o școală care recunoaște capacitatea copiilor și tinerilor de a avea grijă de ei înșiși,
…din care copiii ies având capacitatea de a înțelege lumea care îi înconjoară, de a fi cetățeni ai lumii și ai orașului lor, de a avea o atitudine critică față de informațiile pe care le primesc din abundență.

Am observat că experiența de ZI cu Zi a copiilor la Monterra seamănă foarte mult cu Manifestul despre Fericirea la Școală (www.lemanifestheureuxalecole.fr) .

Împreună, echipa Monterra și părinții, am trecut de la stadiul de vis la stadiul de realitate experimentată Zi de ZI. Aici, în București, România.

Înseamnă asta că este totul perfect?
Nu, dar înseamnă că avem încrederea, expertiza și entuziasmul de a oferi educație la cele mai înalte standarde, punând la lucru cele mai bune practici educaționale, bazându-ne pe descoperiri științifice validate, înspre împlinirea potențialului imens al fiecărui copil în parte, alături de o comunitate de părinți extraordinară care împărtășește aceste valori și le transpune în practică. 

Echipa Monterra

Distribuie acest articol:

Facebook
LinkedIn