La Școala Monterra – buletin informativ

Aici cresc Montessori

Deoarece mai multi părinți și-au exprimat interesul pentru Școala Monterra si ne-au adresat numeroase întrebări privitor la modul în care se desfășoară lucrurile la clasă, ne-am propus să postăm periodic informații din buletinul informativ de la școala noastră, pentru a putea primi astfel mai multe detalii despre activitatea de zi cu zi:

La limbaj unor elevi le-a fost prezentată despărțirea în silabe și cratima cu ajutorul alfabetului mobil. Elevii construiau cu ajutorul alfabetului mobil cuvântul reprezentat în imaginea aleasă, iar mai apoi îl despărțeau în silabe.

Un material nou apărut pe raft: pliculețele cu ortograme. Elevilor li se pare interesant faptul că un cuvânt se scrie câteodată legat, iar alteori cu cratimă.

La gramatică elevii au lucrat cu cutia gramaticală a substantivului însoțit de articol. În cadrul acestei prezentări elevii au descoperit că articolul se află câteodată în fața substantivului, iar alteori este atașat de substantiv. Au observat și simbolul, triunghiul mare negru, pentru substantiv și simbolul articolului, triunghiul mic și albastru.

Elevii se îndreaptă de multe ori spre lectură. Unii își aleg un colț pe o pernuță pentru a citi, iar alții preferă să citească din picioare, în timp ce se plimbă prin clasă.

Un material distractiv și intrigant pentru exersarea citirii este materialul cu ghicitori. Un elev citește o ghicitoare, iar ceilalți caută răspunsul. La final se pot verifica cu cardurile de control.

La matematică elevii au descoperit și au lucrat cu cubultrinomial sau binomial. Momentan ei exploreaza materialul senzorial, iar ulterior vor descoperi cu ajutorul lui formulele (a+b+c) totul la a treia sau (a+b) totul la patrat.

Pe lângă tablele adunării și a scăderii sau pe lângă tuburi și grătare, elevii au ales de multe ori să lucreze cu barele cu mărgele pentru a explora tabla înmulțirii.

La botanică elevilor li s-a vorbit despre funcțiile principale ale tulpinii și au făcut un mic experiment pentru a observa cum transportă tulpina apa către frunze. Ulterior elevii au putut observa la microscop o frunză.

Proiecte personale

Cum ne-am întors din vacanță le-am prezentat elevilor un proiect despre orașul Amsterdam și le-am povestit cum l-am realizat. În urma acestei prezentări un grup de fete și-a dorit să facă și ele un proiect despre insecte. Fiecare și-a ales câte o insectă, respectiv un animal nevertebrat și au început să se informeze. Ca sursă de informare am folosit o enciclopedie despre animale și internetul. După ce s-au documentat elevele au făcut desene sau au decupat imagini printate de pe internet si au compus mici texte cu privire la insecta sau animalul ales. Mai apoi au lipit toate acestea pe un afiș mare și și-au prezentat proiectul cu mari emoții la activitatea de grup.

Un alt grup de băieți au descoperit în cartea noastră de experimente o activitate interesantă. Mai întâi au făcut o listă cu materiale necesare, după care au verificat dacă se găsesc în sala de clasă. Neavând toate materialele la dispoziție, doi dintre ei au plecat însoțiți de un adult la un magazin din apropiere pentru a cumpăra ce le mai lipsea. Elevii au construit în baza indicațiilor din carte trei bărcuțe cu capete de diferite forme pentru a vedea care înaintează mai ușor pe apă.

Un alt proiect interesant s-a născut în urma lucrului cu barele de mărgele pentru a explora tabla înmulțirii. Câțiva băieți au construit o piramidă cu ajutorul barelor, iar mai apoi au dorit să afle care este valoarea acelei piramide. Așa că și-au luat foaie de hârtie, creion și tabla înmulțirii și a adunării pentru a afla valoarea ei.

Am reluat orele de educație fizică de joi.  Într-o joi am fost cu elevii în parc unde am făcut sport, iar în ultima joi din luna aprilie am făcut sport în curte.

Activitatea de grup în limba engleză

La activitatea de grup în limba engleză am continuat seria poveștilor cu The Little Giraffe, The Three Little Pigs, The Boy Who Cried Wolf, The Musicians of Bremen. Poveștile au fost însoțite de discuții și dezbateri referitoare la valoarea morală a acestora. La ultimele două întâlniri am citit Old MacDonald had a farm și am realizat un poster mare cu ferma și animalele. Am colorat și am decupat the farm, Old MacDonald, cows, horses, pigs, hens, dogs, cats, ducks and sheep, iar mai apoi le-am lipit pe un carton mare verde și cartonul pe unul dintre pereții unui raft din sală.

Cu gânduri bune,
Corina Petcu, Profesor Montessori 6-12 ani, diplomă AMI și Cristiana Toderașcu

Distribuie acest articol:

Facebook
LinkedIn