Ne propunem ca periodic să adunăm într-un articol dedicat toate informațiile interesante legate de subiectul ”Montessori” postate pe pagina noastră de Facebook (și nu numai) în ultima lună. La Monterra ne dorim să consolidăm împreună comunitatea Montessori prin informații de calitate și încercăm să construim o resursă bogată pentru cei interesați de această educație. Iată ultimele informații legate de Montessori:
A Montessori Guide is an educator, but not a “teacher”
What’s Going on Inside the Brain Of A Curious Child? (In Montessori copiii învață pornind de la propriile pasiuni, fără ca acest lucru să împiedice acoperirea unui curriculum existent și progresul academic: educatorul îi susține interesul , făcând legătura cu elemente din curriculum și asigurându-se astfel că procesul de învățare decurge firesc și răspunde nevoii individuale a copilului, îi hrănește o pasiune.)
When We Read, We Recognize Words as Pictures and Hear Them Spoken Aloud (Programa Montessori aferenta zonei de limbaj ofera o baza solida in intelegerea citirii bazata pe vizualizare. Este o abordare senzoriala care il face pe copil sa inteleaga mult mai usor mecanismul citirii.)
The Child’s Work (un filmulet minunat care ne aminteste cat de naturala si fireasca este in realitate abordarea Montessori, venind in intampinarea dezvoltarii si nevoilor naturale ale copilului)
What it means going from concrete to abstract
Grades (Despre teste, note si educatia standardizata: „We teach them that there is a single correct answer and that there is only one way reach a solution. We disable the part of their minds that wonders and asks questions. I have to know how something works. I am not content with someone just telling me what to do. In Montessori, there were so many things that we could do with the information we learned.”)
Top 10 Montessori Principles for Natural Learning
Play vs. Work: A Wrong Alternative (Joaca si munca, doi termeni care in pedagogia Montessori se completeaza perfect)