Buna dimineața, ne bucurăm să fim împreună la Monterra!

Aici cresc Montessori

Pentru a putea beneficia la maxim de ceea ce oferă un curriculum Montessori de calitate, un alt pas important după respectarea celor trei ore de lucru neîntrerupt și implementarea orei de sosire este prezența constantă, timp de cinci zile pe săptămână a copilului. Exceptând cazurile de forță majoră, desigur, recomandăm continuitatea și considerăm că participarea constantă la clasă este esențială în pedagogia Montessori, aceasta fiind bazată pe acumulare, abordare integrată, materiale care se construiesc unul în funcție de altul, concepte descoperite etapă cu etapă, exercițiu după exercițiu.

Beneficiind constant (zilnic) de câte o perioadă de lucru individual neîntrerupt în mediul pregătit Montessori copilul are astfel mai mult timp la dispoziție să lucreze cu materialele, chiar să primească noi prezentări… iar timpul dintre aceste prezentări și oportunitatea de a  exersa la rândul său lucrurile învățate este mai scurt, astfel încât informațiile se consolidează mai ușor. Absențele înseamnă însă reluarea unor pași deja parcurși pentru a își putea reaminti unele concepte și rezultă într-o întârziere generală în ceea ce privește nevoile lui interioare și pregătirea academică.

Nevoia de continuitate și ordine este satisfăcută de rutina zilnică, de prezența constantă: astfel se familiarizează cu mediul și se integrează ușor, fără stresul reîntâlnirii cu un spațiu și o comunitate care încă îi este ușor străină. Fiind prezent el se integrează în grup, comunică, își face prieteni,  își găsește ușor parteneri de lucru, colaborează și devine un participant activ al comunității, un element valoros al mediului Montessori în care copiii se ajută și chiar învață unii de la alții. Putem observa că atunci când un coleg nu este la clasă, acest lucru afectează într-un fel sau altul şi pe ceilalţi colegi care sunt în strânsă legătură cu el.

În special la şcoală, copiii se bazează unii pe ceilalţi atunci când lucrează la un proiect. Dacă un membru al echipei lipseşte, celorlalți le este greu să-şi continue activitatea și se poate întâmpla ca persoana care lipseşte să fie așteptată pentru a continua proiectul iar flacara de interes pentru acest proiect să se şteargă în timpul aşteptării. De asemenea, se poate întâmpla ca elevii să decidă să continue proiectul chiar dacă acel membru al echipei lipseşte, lucru mai puţin îmbucurător pentru persoana absentă.

Copiii absorb în mod inconștient elementele mediului și știu când cineva lipsește frecvent, întreabă de acea persoană, se bucură să o reîntâlnească și le face plăcere să se regăsească într-un mediu ale cărei reguli și obiceiuri le cunosc deja. Această coeziune a comunității generează dinamica întregii clase, favorizând sentimentul de apartenență la un grup unit și experiențele sociale.

Echipa Monterra

Distribuie acest articol:

Facebook
LinkedIn