Ce spun părinții despre mediul de grădiniță

La Monterra, organizăm periodic sesiuni de observare la clasă pentru părinți, care devin observatori discreți ai universului din clasa Montessori. Deseori, aceștia se declară fascinați de descoperirea acestei lumi 😊

Alteori, primim mesaje pline de căldură și recunoștință. Pur și simplu.

Ne bucurăm să le primim și să le împărtășim cu voi. Vă facem astfel loc într-o clasă Montessori la Monterra. 

Datorită vouă am regăsit în ochii copilului bucuria de a merge la grădiniță. Sunteți minunate și vă mulțumesc pentru atenția și dedicarea cu care ați primit-o pe M. alături de voi. Vă îmbrățișez cu recunoștință!

mama lui M.
"Mami, săptămâna asta vorbim cu 4 oameni de știință!"
"Mami, vreau să ajung mai repede la școală să termin poezia!"
Am observat o schimbare în bine față de începutul de an școlar. Știm că faceți lucruri grozave la școală!

mama lui Tudor
Îmi place foarte mult ce am observat la clasă, am avut chiar de învățat despre cum ne-am putea organiza și noi, în liniște, acasă. Apreciez că toți copiii sunt liniștiți și lucrează organizat. Încă o dată, mi-am confirmat că este cel mai bun loc pentru Petru.

mama lui Petru
Educatoarele nu erau ele în centrul atenției, dar îi aveau pe copii în centrul atenției. Totul a părut extrem de calm și liniștitor. Totul era sub control, dar nu acel tip de control dăunător, ci în avantajul copiilor: exista atenție la activitățile lor, fără a-i deranja, și atenție la nevoile lor.
Sufletul mi-a fost plin de bucurie față de întreagă atmosferă!

mama lui F.
Copiii lucrează armonios în echipe, în perechi sau individual. Materialele sunt folosite cu grijă, iar dacă se întâmplă să fie nevoie de ajutor din partea adulților, atât educatoarea, cât și asistentele de educator sunt foarte atente și intervin cu promptitudine. Atmosfera este liniștită și armonioasă.

mama lui Andrei
La limba engleză au vorbit despre “sea cucumber”. Eu am aflat de existența creaturii abia anul trecut, la 35 de ani! Un copilaș i-a explicat colegului că balena e mamifer, nu pește…am urmărit discuția surprins. Copiii se organizează foarte natural, se grupează, se despart, se ajută, se mută, totul se schimbă de la un minut la altul, parcă ar fi o microsocietate cu regulile ei.

mama lui A.
O atmosferă incredibilă! Am observat prietenia: mai mulți copii s-au apropiat de A. când era supărată și încercau să o ajute; trei băieți se uitau pe o carte și “discutau” foarte frumos. A. a interacționat la început cu mine, apoi a înțeles rolul meu și s-a concentrat la lucrul cu materialul.
E minunat cum o fetiță îi trecea degetul celeilalte colege peste cifre și îi prezenta fiecare cifră!

mama lui A.
A fost fascinant pentru mine să îmi dau seama că lucrurile pot funcționa atât de bine, organizat și respectuos, cu atât de multa libertate. Mă înclin în fața educatoarelor care soluționează cu calm, răbdare și empatie orice situație. Eu aveam în minte o „doamnă educatoare” care acaparează toată clasa, ridică tonul sau pedepsește când nu e ascultată. Așadar, o lecție pentru mine: libertatea cu limite este minunată pentru copil!

mama lui A.
Sentimentul pe care îl am în timpul observării copiilor la clasă este unul aparte și pare un privilegiu. Lucrurile par a decurge foarte natural și firesc. Este o bucurie!

mama lui I.
Mi-a plăcut cum copiii lucrează independent, cum sunt ghidați dacă au nevoie. Mi-a plăcut cum un copil care a lucrat cu materialul de decojit a trecut prin clasă să ofere castravete, inclusiv nouă, deși nu ne cunoștea. Experiența ne-a oferit o perspectivă nouă care ne-a făcut să înțelegem mai bine activitatea de la clasă.

mama lui R.
Mulțumim! Sunteți minunate! Anul acesta a fost anul în care nu mi-am făcut griji nici măcar o zi pentru D. la grădiniță!

mama lui D.
Copiii au intrat liniștiți în sală și după ce s-au dezbrăcat, fiecare s-a apucat de lucru. Știau clar cu ce doreau să lucreze și erau foarte concentrați, chiar dacă în acest timp mai soseau alți copii. Mi-a plăcut și modul în care educatoarea interacționa cu ei, ca de la adult la adult, copiii simțindu-se bine în prezența ei. Se bucură să o vadă, când intră în clasă îi dau îmbrățișări și de-abia așteaptă să îi povestească ce au făcut. Mi-a părut rău doar că am stat doar jumătate de oră.

mama lui T.
Observarea la clasă a fost o experiență foarte plăcută. Am văzut copii liniștiți (nu în sensul de cuminți, ci liniștiți în interior), calmi și care se simțeau confortabil cu mediul. Zumzetul era și el liniștit și liniștitor: copiii lucrau, comunicau, se plimbau, cereau sprijin sau observau pe ceilalți în ideea de a-și găsi locul.

mama lui F.
Îmi place faptul că, deși exista reguli, copiii se bucură de foarte multă libertate.

tatăl lui C.
Fiecare copil intră în activitate în propriul ritm. Când unui copil îi este greu și îi ia prea mult timp să se decidă, este ghidat de educatoare.

mama lui T.
Copiii lucrează în general în mod independent, reacționează pozitiv la îndrumările liderilor de la clasă și, în general, par să aibă fiecare un plan propriu.

tatăl lui Andrei
Copiii sunt autonomi, se ajută unii pe alții și împărtășesc din experiențele de acasă. Se mănâncă bine la grădiniță: o fetiță și-a pus 3 porții de fructe, pe rând, ca parte din activitățile de viață practică.

mama lui L.
Copiii își intră în ritm și activități progresiv. Fiecare copil cunoaște zonele de activități și începe să lucreze din proprie inițiativă. Educatoarea intervine atunci când este nevoie.

tatăl lui T.
Atmosfera în clasa este una liniștită, copiii interacționează liniștit unii cu ceilalți, se ajută unii pe ceilalți și respectă spațiul celorlalți copii. Interacțiunea între educatori și copii este una bazată pe încrederea copiilor în adulți, fără ca adulții să se impună într-un mod explicit. Fiecare copil este lăsat sau sprijinit să acționeze după propriul ritm.

mama lui O.
Atmosfera la clasă este de liniște și echilibru. Copiii sunt încurajați să fie autonomi, urmând singuri rutina: se spală pe mâini la intrarea în clasă, apoi se îndreaptă spre sala de luat micul dejun. Aici își pregătesc singuri mâncarea și debarasează după ce au terminat de mâncat.

mama lui C.
Când o fetiță plângea după bunica abia plecată, o altă fetiță a venit la ea și-a luat-o în brațe, după care a stat lângă ea fără să spună nimic. Mă bucur că am putut urmări acest moment. M-a impresionat.
Mi-a plăcut că atunci când apar “probleme”, acestea se discută între patru ochi, de la același nivel, cu răbdare. E așa o forfotă ordonată.

mama lui A.
Mi-a plăcut foarte mult dinamica și atmosfera liniștită din clasă, diversitatea materialelor Montessori.

mama lui F.
A fost o experiență extraordinară! V. a iubit fiecare moment la Monterra. Și-a făcut prieteni noi, și-a descoperit pasiunea pentru înot și șah și a învățat o mulțime de lucruri noi despre care ne-a povestit cu uimire și bucurie.

mama lui V.