Tranziția de la grădiniță la școală
– Te întrebi cum va arăta trecerea de la grădiniță la școală pentru copilul tău?
– Crezi că de-acum „s-a terminat cu joaca„?
– Te gândești cum poți să îl susții pe copil și să-i fii alături în acest proces?
Copilul care pășește pe porțile școlii evaluează lumea cu alți ochi, e hotărât să profite la maxim de nou descoperitul nivel de independență și autonomie la care a muncit cu râvnă toată grădinița.
- Care sunt caracteristicile copiilor la vârsta 6-12 ani?
- Cum poate susține școala dezvoltarea copilului, plecând de la dorința naturală a copilului de a învăța?
- Cum arată, concret, materiale și tehnici de predare care stimulează curiozitatea și a dorința de învățare a copilului?
Există o școală care nu exclude joaca și bucuria, care nu se rezumă la rigoare și structură? Care nu pune noțiunile de ”învățare” și ”bucurie” în opoziție?
La Monterra, punem noțiunile de ”învățare” și ”bucurie” împreună, echilibrat, obținând astfel ”bucuria de a învăța”.
18:30 – 20.00
Cum susține școala dezvoltarea copilului
Maria Montessori a observat 4 planuri de dezvoltare a ființei umane. Caracteristicile psihologice ale copilului din cel de-al doilea plan (6-12 ani), empatia, imaginația, explorarea sunt puncte de referință atunci când un profesor Montessori pregătește mediul și prezentările.
Află de la un profesor Montessori:
- Cum susține mediul clasei dezvoltarea copilului?
- Cum contribuie, concret, materialele și tehnicile de predare la stimularea curiozității și la provocarea imaginației copilului?
- Cum sprijinim copiii să își poată construi mai întâi o imagine de ansamblu care să le ghideze ulterior învățarea?
- Cum lucrul în echipe si proiecte susține dezvoltarea emoțională a copilului?
Cine va răspunde la întrebări?
Mirela Nițu, profesor cu specializare în învățământul primar și preșcolar și profesor Montessori (6-12 ani) cu o experiență de peste 7 ani la clasă
și
Ramona Oros, psiholog și psihoterapeut, consilier școlar
Vei afla cum o comunitate, la Monterra, oferă mediul optim pentru dezvoltarea motivației, a capacității de a lua decizii și a încrederii de sine, oferind astfel fiecărui elev ingredientele esențiale pentru succes mai departe în viața școlară, dar și mai departe, în viața profesională și în viața de familie.
Dezvoltarea academică în mediul Montessori, la Monterra
- În educația Montessori copilul învață prin interacțiunea cu mediul. Aranjarea clasei le este familiară copiilor care au trecut prin mediul Montessori 3-6 ani, iar materialele sunt așezate pe rafturi în funcție de ariile curriculare.
- Modul în care toate cunoștințele dobândite anterior se îmbină la sfârșitul fiecărui plan de dezvoltare și fac posibile descoperiri viitoare este o caracteristică specifică a sistemului de educație Montessori. De exemplu, evoluția uimitoare a scrisului și a cititului la copiii în vârstă de șase ani, ca rezultat al activităților de limbaj din perioada 3-6 ani.
- Copiilor li se oferă mijloacele de a-și continua propriile activități și de a a-și planifica munca, prin diverse instrumente: jurnalul personal, mapele de lucrări, fișa de lectură și fișa de autoevaluare.
- Învățarea de face în context, pe baza unui curriculum integrat: teoria se îmbină cu practica, abstractul este înlocuit de concret, totul se pune în relaţii. Mintea copilului caută înțelesul, contextul, apelând la conexiuni și relații, legând noile informații cu experiențele trăite sau cunoștințe deja însușite.